Известие

Collapse
No announcement yet.

каво е полочението с чиповете?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • каво е полочението с чиповете?

    Имам 166 2.4 ДЖТ и ме интересува какво и как променя чипа- мощност , вървене , разход, живота на мотора?
    и другото къде може да ми сложат и колко струва и заслужава ли си???
    ALFA ROMEO GTV

  • #2
    Re: каво е полочението с чиповете?

    Първоначално публикувано от JOVANI_1974
    Имам 166 2.4 ДЖТ и ме интересува какво и как променя чипа- мощност , вървене , разход, живота на мотора?
    и другото къде може да ми сложат и колко струва и заслужава ли си???
    Много е готино, вервай ми. Заслужава си всеки лев.

    Мощността на 136-коньовия матор става от 160 до около и малко над 180 к.с., в зависимост от агресивността на чипа. Въртящия момент от 305 Нм се качва на около 370-400 Нм.

    Вървенето се променя доста, особено при ниски обороти двигателя поема много добре. От 1500 оборота колата тръгва така, както преди при над 2000. А след това става страшно, двигателя се развърта и разгръща мощността си равномерно до доста над 4000 оборота (стандартно над 3600 вече почти нищо не се случва).

    Разхода на гориво, специално при 166, (но само ако се запази предишния стил на шофиране) намалява с около 0,5-1 литра/100 км, най-вече заради 6-степенната скоростна кутия - където преди си карал на 4-та, сега караш на 5-та и т.н.

    На живота на мотора почти няма отражение, според едни англичани от техния форум ресурса на двигателя намалява с около 10-15% - което за тоя мотор е нищо, той без никакви ремонти минава 750 000, че и повече километри. Ако сипваш хубаво масло и го сменяш по-често нямаш никакви грижи.

    Негативите - съединителя става консуматив, но само ако караш твърде агресивно. При спокойно шофиране може и да издържи колкото и при стандартен мотор. Ако ти е тръгнал маховика, вероятно и него ще се наложи да смениш.

    Силно препоръчително е да си монтираш и Q2 диференциал, защото с тоя огромен въртящ момент му идва малко множко на предното предаване.

    Всъщност чип не е много точно определение, просто се сменя софтуера - източва се стария и се качва модифициран - работа за няколко минути.

    Аз ти препоръчвам чиповете на колегите KGB и Alfamaniac

    http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=22952

    И двете ми нафтови Алфи са правени от тях, много съм доволен. Вървят като ненормални

    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

    Comment


    • #3
      И аз ти препоръчвам чиповете на KGB... Много са точни пичовете!!!!!
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD /99/

      Comment


      • #4
        а как да се свържа? имат ли телефони и в София ли са?
        ALFA ROMEO GTV

        Comment


        • #5
          ALFA ROMEO GTV

          Comment


          • #6
            ALFA ROMEO GTV

            Comment


            • #7
              http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=22952
              http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=10814
              И на двете места могат да ти направят чип ремап на сносни цени така че звънни и питай.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #8
                мерси много
                ALFA ROMEO GTV

                Comment


                • #9
                  Аз съм с "чип" от Бобо и вече 30 000 и кусур км нямам никакви ядове. Колата харчи извън града с около 0.5л по малко и върви несравнимо по добре

                  Comment


                  • #10
                    А при Бобо какви са цените?
                    166 2.4 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Звънни и питай за конкретен модел.
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #12
                        Re: каво е полочението с чиповете?

                        Първоначално публикувано от JOVANI_1974
                        Имам 166 2.4 ДЖТ и ме интересува какво и как променя чипа- мощност , вървене , разход, живота на мотора?
                        и другото къде може да ми сложат и колко струва и заслужава ли си???
                        Модифицирахме софтуера на 166 2,4JTD 150hp при KGB, и да ти кажа честно каквото каза pinko e вярно, но към него ще добавя и следното:

                        - колата почва да пуши малко повече
                        - задължително си провери колата преди да я модифицираш - ГНП, дюзи, турбо, дебитомер, маркучи, ролки, ремъци (в Ямбол едно гъзе скъса ангренажа и познайте...)! Хубаво е да си сигурен в двигателя си, защото ако не е читав натоварването може да направи някоя бела... За да ти направят настройките както трябва е желателно да поправиш всичко което е необходимо, и след това да я модифицираш, за да не се занимаваш няколко пъти.
                        - след като я модифицираш ще разбереш, че на таблото имаш и лампа за traction control! Вземи си каска и памперс, че става страшно над 3000 оборота!
                        - разлика във вървежа се усеща както на къси отсечки, така и на дълъг път. 200км/ч вече се достигат и на места където преди не са били възможни (тествано на баира след Хаджи Димитрово преди Ямбол).

                        Абе голям кеф е! Само, че на гумите и съединителя им се такова майката... Прецени дали реално на теб ще ти върши работа. Реално мен ме кефи само заради старта и това, че върти гуми на 2ра даже (хем е с чисто нови...). На дълъг път се страхувам да я настъпвам, че понякога нещата стават много бързо...

                        Comment


                        • #13
                          Такааа ето малко прясна информация след 10000 изминати километри с чипа:

                          Съединителя замина... Докато карах миналата седмица до Атина съединителя почна да прави проблем само на 5та, но навръщане започна и на 4та, 5та и 6та. Като я настъпиш над 2000 оборота отначало съединителя почна да буксува леко, ама след това просто не можеше да захапе на нанагорнище.

                          Идея за съедините? Pinko беше казал, че съединителя се превръща в консуматив, ама какво значи това? На 10000км ще се хвърля съединител ли? Някакви идеи за по-добър съединител (ама без керамика)?

                          Колата е супер гадна за каране... Иска постоянно обороти! При 80км/ч се налага да се превключва на 3та или евентуално 4та, за да се изпреварва, а градско е просто кошмар... Само 2ра и 3та!

                          Comment


                          • #14
                            Имаше някъде писано за смяна на съединител с такъв който е за новите 2,4 дето са по 175 к.с. ставали а пък и са подсилени.
                            156 1,8 ТS 99
                            Nissan Murano 2005

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Sraaaaa
                              Такааа ето малко прясна информация след 10000 изминати километри с чипа:

                              Съединителя замина... Докато карах миналата седмица до Атина съединителя почна да прави проблем само на 5та, но навръщане започна и на 4та, 5та и 6та. Като я настъпиш над 2000 оборота отначало съединителя почна да буксува леко, ама след това просто не можеше да захапе на нанагорнище.

                              Идея за съедините? Pinko беше казал, че съединителя се превръща в консуматив, ама какво значи това? На 10000км ще се хвърля съединител ли? Някакви идеи за по-добър съединител (ама без керамика)?

                              Колата е супер гадна за каране... Иска постоянно обороти! При 80км/ч се налага да се превключва на 3та или евентуално 4та, за да се изпреварва, а градско е просто кошмар... Само 2ра и 3та!
                              По-добре не я карай, щом буксува.

                              Вкарвай я в сервиза и сменяй. Моя съединител почна да буксува, ама при свалянето се оказа оригиналния - на 156 000 км, просто му беше дошло времето. Във Ванто монтирахме стандартно Валео за 2,4 JTD 150 к.с.

                              иначе глей кво праи малката Алфа с чипа

                              Volvo XC90 D5 '06
                              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                              Lancia Ypsilon 1.2 '00



                              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                              Comment

                              Working...
                              X